Super-slankekur - Bliv super-slank med disse slanketips

Måske er du overvægtig, decideret fed eller også synes du, at du på trods af at være af rimelig normal bygning, trænger til at smide et par kilo, så du bliver super-slank. Det kan sagtens lade sig gøre. Her vil jeg fremhæve nogle simple slanketips, der kan gøre dig super-slank på en super-sund måde.

Et godt sted at starte er med dine kostvaner. Ofte er årsagen til at man tager på, at man spiser for meget og spiser det forkerte. Her kan man nemt starte med at lave en kostomlægning, hvor man eks. bytter mindre sunde madvarer ud med sunde madvarer:

Byt om på usund og sund mad og bliv superslank

Byt om på følgende:

  • “Normal” mad kan byttes ud med økologisk mad, som indeholder meget mere næring.
  • Hvidt brød kan enten undlades eller byttes med groft og mørkt brød.
  • Alle meget usunde eller mindre usunde drikke kan byttes ud med vand, te eller kaffe.
  • Kød med meget fedtindhold kan byttes ud med kød med lavt fedtindhold.
  • Slik, chips og usunde sager kan erstattes med vand eller sunde snacks, såsom chilifrugter, syltede agurker, gulerødder, agurker el.lign.

Super-slankekur med færre kalorier

Hvis du følger erstatningslisten ovenover og samtidig gør alt for at indtage færre kalorier, er du godt på vej. Det bedste råd er, at du prøver at vænne dig til at spise mindre end du er vant til. Det betyder på ingen måde, at du skal sulte dig, men det betyder, at du kun skal spise indtil du føler dig nogenlunde mæt. Mæthedsfornemmelsen viser sig meget tidligere, hvis du spiser meget langsomt; og på den anden side, så viser mæthedsfornemmelsen sig for sent, hvis du propper dig hurtigt med mad. Med andre ord, så når kroppen ikke at fortælle dig, at du er mæt, fordi maven ikke kan følge (groft sagt). Derudover skal du huske at spise varieret og regelmæssigt. Det går ikke at spise det samme hele tiden, og varierer du ikke din kost, uanset hvor sund kost vi har med at gøre, så er det ikke godt for din helse. Husk at spise flere gange om dagen, ca. 5-6 gange, så kroppen hele tiden er i gang.

Bevæg dig lidt og tab dig lidt - Bevæg dig meget og tab dig meget

Selvom det er kosten, der er den vigtigste faktor i denne super-slankekur og mange andre slankekure, så er motion også et must, hvis du vil få mest muligt ud af slankekuren. Du bør dog være obs på ikke at overdrive med motionen, så du kommer til at overbelaste kroppen mere end nødvendigt. Grundlæggende kan du lave en plan for, hvor ofte du skal motionere, og så skal du bare holde dig til planen. I dette tilfælde kan løbetræning og især intervalløb være en mulig løsning, hvis du ikke kan bestemme dig for, hvilken type motion, du vil i gang med.

Har du input, gode råd eller andet, du vil ud med, kan du give dit besyv med nede i feltet til kommentarer herunder.

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.