Tag-arkiv: Slankekur der virker

Effektiv slankekur, der virker hurtigt - Tab 20 kg på ca. 3 måneder

Se, hvordan jeg opnåede et vægttab, der overgik mine vildeste drømme. Det er i sandhed en effektiv slankekur, der virkelig virker. Jeg smed 20 kg over en periode på ca. 3 måneder. Første måned tabte jeg mig hele 9 kg. Du kan gøre det samme. Læs med her.

Over 170 positive stemmer vidner om, at denne slankekur virkelig virker!

[STARRATER]

Effektiv slankekur: Sådan opnåede jeg et vægttab på 20 kg på blot 3 måneder.

Her er min historie om, hvordan jeg tabte 20 kg på ca. 3 måneder. Og du kan gøre det samme. Den første måned tabte jeg faktisk 9 kg. Jeg kan love dig for, at det hurtige vægttab efter den første måned motiverede mig til at blive ved med at følge denne ekstremt effektive slankekur, som jeg selv har lavet programmet til. Vil du også gerne tabe dig på kort tid, uden at tage det hele på igen, så læs med her.

På et tidspunkt fik jeg nok af, at jeg vejede så meget. Jeg vejede ca. 30 kg over min idealvægt, og det var ikke pænt. Som mange andre ledte jeg i alle kanter og hjørner på nettet efter de mest effektive metoder til vægttab. Til sidst fik jeg bare nok, for jeg læste kun - der var absolut ingen handling efter de mange timers læsning på diverse slankesider. Jeg gad det ikke mere, og en aften - omkring juletid - besluttede jeg mig for lave min egen handlingsplan for, hvordan min personlige slankekur skulle være.

Uge 1: Nedtrapning

Den første uge tog jeg mig virkelig sammen til at droppe alt usundt, lige på nær sodavand. Lad mig lige forklare: Sodavand er ekstremt usundt, men ideen var, at jeg skulle cutte mine usunde mad- og drikkevaner ned til én ting. Og da jeg var vant til at drikke godt med øl i weekenderne samt spise chokolade, slik og chips en masse, ville dette skift jo rent faktisk være et stort skridt i den rigtige retning.

Uge 2: Sund afgiftning, sund kost og motion

Ordene afgiftning og detox har mange forskellige betydninger. For nogle betyder det, at man skal sulte i en længere periode eller endnu værre: faste. Sådan er det ikke i min bog. Det betyder blot, at du dropper alt usundt. Og jeg mener alt - denne gang også sodavanden. Jeg sagde altså farvel til alle usunde sager, og så begyndte jeg at spise sundt.

Hvad vil det sige at spise sundt?

I mit tilfælde betød det, at jeg først og fremmest spiste regelmæssigt, dvs. 3 større måltider (morgen, middag, aften) samt 2-3 mindre måltider (frokost og eftermiddag). Derudover spiste jeg varieret - især til aftensmad. En sund aftensmad bestod for mig af tre ting:

  1. kød eller fisk
  2. pasta eller ris
  3. grønsager (jeg købte store grønsagsblandinger, som jeg hurtigt kunne lave i mikrobølgeovnen)

Jeg købte aldrig færdigretter. Den slags indeholder som regel meget fedt og sukker samt mange tilsætningsstoffer. Havde jeg den gang haft pengene til det, havde jeg købt økologisk, for det er meget sundere.

Inden jeg fortæller videre om motion, skal du høre det gyldne råd, som i sandhed gør, at dette forløb kan betegnes som værende en super-effektiv slankekur:

Spis indtil du er mæt!

Det lyder måske banalt, fordi det netop er så simpelt. Men det er ikke alle, der lige tænker over det. Tænk på alle de gange, hvor du bare lige skulle have en portion mere, fordi maden smager så godt. Det lyder bekendt, ikke? Tricket her består i, at du spiser langsomt, tygger maden godt igennem og lytter til din krops signaler. Siger din mave, at du er ved at være mæt, så stop med at spise. Er der mere mad på tallerkenen, så smider du det ud eller gemmer det til dagen efter. Spis indtil du er mæt.

Motion

Det er min overbevisning, at en hver sund slankekur skal have motion stående på programmet. Da jeg startede slankekuren, havde jeg i lang tid gået uden at dyrke nogen form for motion ud over at gå en smule hver dag. Det er bare ikke nok. Jeg var ret overvægtig og i meget dårlig form, men jeg tog mig sammen.

Den første dag løb jeg 5 minutter. Det er ikke meget, men jeg kan love dig for, at det var drønhårdt. I det næste afsnit vil jeg gå lidt mere i detaljer i forhold til, hvordan du kommer i gang med at løbe, uden at det bliver en sur pligt.

Sådan kommer du i gang med at løbe

Hvis du er meget overvægtig og er flov over at vise dig på offentlige steder, skal du ikke være bange. Jeg har selv følt, at jeg ikke turde løbe, fordi folk ville kigge på mig: En stor, svedig mand, der tror, han kan tabe sig ved at løbe et par minutter. Det er ikke just en motiverende tanke, vel? Idet jeg ikke kunne komme af med disse negative tanker, besluttede jeg mig for at løbe sent om aftenen og nogle gange om natten, hvor der ikke var mennesker. Har du mulighed for det, så er det perfekt. Derudover kan du prøve at finde nogle steder, hvor der ikke er så mange mennesker. Parker, små sideveje, osv.

Start langsomt og blidt

Den første dag i uge 2 løb jeg 5 minutter. Som nævnt var det ekstremt hårdt. Jeg var tæt på at opgive slankekuren. Men jeg stod alligevel ved min beslutning om at tabe mig. Jeg startede en søndag aften. Om mandagen hvilede jeg mig, og tirsdag stod den på løb igen. Denne gang løb jeg dog 6 minutter. Dagen efter, om onsdagen, hvilede jeg, og torsdag løb jeg 7 minutter. Der er noget virkelig motiverende ved at kunne øge antallet af minutter. Jo flere minutter jeg tilføjede, jo mere motiveret blev jeg.

Ovenstående er en god metode til at komme i gang, for du starter virkelig blidt ud, men du bliver bedre og bedre. Hvis det er for meget for dig at øge løbeturen med 1 minut hveranden dag, så nøjes med hver uge. Du kan også gøre det, at du veksler mellem hurtig gang og løb, hvis det er mere overkommeligt.

Jeg tabte 9 kg på 1 måned

Efter at have fulgt mit eget slankeprogram i en måned, kunne jeg se på min krop, at der var sket en ændring. Jeg blev helt overrasket over, hvor slank jeg var blevet. Jeg steg op på vægten, og den sagde, at jeg var blevet 9 kg lettere. Det var en fantastisk fornemmelse. Jeg ikke bare så bedre ud, jeg havde det også meget bedre. Jeg følte mig sund. Her måtte jeg erkende, at jeg havde lavet et program, der - i hvert fald for mig - havde fortjent at blive kaldt for verdens bedste slankekur.

Det skal siges, at de første kg, du taber dig, kan være vand. Det har jeg i hvert fald læst mig til. Der kan også være tale om tab af muskelmasse. Hvis dette er et stort problem for dig, skal du supplere med styrketræning.

Jeg blev altså ved med at køre denne livsstil i 3 måneder, og kiloene røg hurtigt af. 3 måneder senere var jeg 20 kg lettere. Jeg havde det virkelig godt med mig selv. Jeg følte mig sundere end nogensinde, og jeg kunne endelig passe noget ordentlig tøj.

Effektiv slankekur - Opsummering

Jeg ved, at denne artikel er meget lang. Så jeg vil her til sidst lave en opsummering af denne effektive slankekur. Her er en tjekliste:

  1. Start med at trappe ned på usunde sager. Brug ca. 1 uge.
  2. Derefter skal du droppe alt, der er usundt.
  3. Spis 3 hovedmåltider og 2-3 mindre måltider hver dag.
  4. Det gyldne råd: Spis kun indtil du er mæt.
  5. Løb hveranden dag. Start ud med 5 minutter den første dag, og forøg antallet af minutter med 1 for hver løbetur eller hver uge.

Og det var så det. Den bedste slankekur, jeg kender. Har du nogle tilføjelser eller kommentarer til denne artikel, er du mere end velkommen til at skrive herunder i kommentarfeltet.

Kunne du lide min artikel, så giv den da lige 5 stjerner med på vejen :) Det ville jeg sætte stor pris på:

[STARRATER]

En endnu nemmere og bedre kur: Stenalderkost!

Lige en opdatering: Hold da op, hvor er der mange, som har rost denne kur. Jeg er virkelig taknemlig for, at jeg kan hjælpe andre :) Du skal vide som læser, at det er en del år siden, jeg fandt på denne kur, så der er sket en del siden sidst. Jeg har faktisk fundet en diæt kaldet stenalderkost (på engelsk: Paleo diet), som jeg har kørt med siden oktober 2011 frem til i dag. Og den er endnu bedre, fordi den er nemmere at holde i længden, og så må du spise dig lige så mæt, du vil + du får meget energi! :)

Hvis du ikke har hørt om stenalderkost, så må jeg sige, at jeg virkelig kan anbefale det. Det har ændret mit liv fuldstændigt: jeg har ikke kun tabt mig yderligere, men jeg har også fået mere energi, pænere hud og er sågar holdt op med at snorke (!) Mange melder også om, at deres depression og forskellige allergier er væk.

Du kan finde den officielle bog om stenalderkost hos Saxo.com