Tag-arkiv: Vægttab

Tab 10 kg hurtigt på 1 måned eller 2 måneder på den sunde måde

Først og fremmest er det vigtigt at påpege, at der ikke er én bestemt kur, der virker for alle. Her finder du heller ej en ekstrem genvej til et helt vildt og usundt vægttab - det drejer sig blot om at omlægge din livsstil fuldstændigt, hvor du udelukkende fokuserer på en ting: Slankekur.

De 10 kg er vejledende. Det kan sagtens være, at du kun taber dig 5 kg, det kan også være, at du taber dig 12 kg. Hvis du følger disse råd, vil du uanset hvad tabe dig rigtig meget i løbet af den ene måned eller de 2 måneder, hvor du vælger at følge rådene.

Lad os gå i gang.

For at opnå et stort vægttab, skal du ganske enkelt spise mindre. Dvs. du skal forbrænde flere kalorier end du indtager. Det giver mening, ikke? Men når du spiser mindre (end normalt), er det utroligt - og jeg gentager: utroligt - vigtigt, at du varierer din kost og i hvert fald i denne forbindelse udelukkende spiser det sundeste af det sundeste.

Mere om det at spise mindre lidt længere nede.

Vil du opnå et vægttab, hvor du taber 10 kg hurtigt, skal du indstille dig på at droppe alle usunde ting. Og jeg mener alle! Ingen slik, ingen chips, ingen sukker på din havregryn, ingen chokolade. Nothing! Sodavand er fy-fy.

Alle madvarer skal være med minimalt fedtindhold. Køb kun det slankeste kød osv.

Hvis du kan holde dig til økologisk mad, er det fint, men ikke nødvendigt.

Hvordan spiser jeg mindre?

Nu skal du ikke spise, så du sulter. Det er vigtigt at påpege! Dette er ikke en sultekur, selvom 10 kg på 1 måned eller 2 er et relativt hurtigt vægttab. Fidusen er, at du igennem 1 måned eller 2 - afhængigt af, hvor lang tid du følger kuren/omlægningen - lærer at mærke, hvornår du er mæt og sulten. Firkantet sagt, så er vi mennesker enormt dårlige til at registrere mæthed, fordi vi ofte spiser hurtigere end det, vi kan registrere. Så hemmeligheden er at spise langsomt … meget langsomt. Jo langsommere jo bedre. Spis små mundfulde, og mærk på dig selv mens du spørger dig selv, er jeg mæt nok til ikke at skulle spise mere? Husk at tygge maden rigtig meget. Lær at nyde den. Vi spiser ofte så hurtigt, at vi ikke kommer til virkelig at smage, hvad maden smager af.

Når du har mestret det med mæthedsfornemmelse, skal du huske at spise flere måltider om dagen. Især hvis du vænner kroppen til at spise meget, meget lidt er det vigtigt, du hele tiden holder den i gang. Ved at gøre dette kan du faktisk på en sund måde holde kroppen i gang uden at spise hvad der virker til at være særligt meget.

Nu er det tid til motion. Motionér hver anden dag. Dagene imellem skal du bruge til at restituere. Kroppen skal hvile. En rigtig god ting er at supplere med let styrketræning på de dage, du motionerer (du kan let kombinere de to ting, hvis du går i et fitnesscenter), fordi du kan risikere at tabe muskelmasse fremfor fedt. Det er på ingen måde hensigten med denne kur. Mht. motion, er det også vigtigt, du finder dit eget tempo. Overbelast ikke kroppen. Du skal blot svede igennem og få en god fornemmelse i kroppen. Det er bedre med lidt end for meget.

Kosten er det allervigtigste i denne kur. Sund mad fordelt på mange små måltider. Du kommer ikke til at sulte, du får det, kroppen har brug for, og du vil tabe dig måske 10 kg. Og så er den måned eller 2 hurtigt omme.

Føler du dig på noget tidspunkt dårlig, sløj, svimmel, så gør du det forkert. Dette er blot en metode til at spise godt, sundt og mindre. Følg rådene på egen regning. Jeg kan stå inde for, at dette kan være en super-sund slankekur, men hvis du gør det forkert og for ekstremt, så kan det hurtigt også blive ekstremt usundt.

Ekstrem slankekur – Det hurtigste vægttab overhovedet muligt

Når vægten viser et tal, der virker ekstremt højt, kan man være tilbøjelig til at tænke, at der også skal en ekstrem slankekur til, for at man kan komme ned på den foretrukne vægt igen. Læs om ekstreme slankekure her.

Har der sneget sig alt for mange kilo på kroppen i form af fedt, er det helt naturligt at man vil tabe sig. Men bare fordi, man har været flittig til at tage på, betyder det ikke nødvendigvis, at man også bør gå den ekstreme vej, for at smide fedtet.

Noget af det mest ekstreme, man kan gøre, er at få foretaget en fedmeoperation eller få sat et bånd ind i maven, så man opnår mæthedsfornemmelse hurtigere og dermed spiser mindre, hvilket resulterer i et hurtigt vægttab. Dette er virkelig ekstremt, og anbefales som regel kun i tilfælde af ekstrem overvægt, hvor man er inden for risikogruppen for at få en alvorlig følgesygdom, der kan gøre en ende på livet.

Er Atkins-kuren ekstrem?

Atkins-kuren går kort fortalt ud på, at man ikke indtager kulhydrater - eller i hvert fald kun meget få kulhydrater. Den bliver også kaldet for kulhydrat-kur.

At man sparer lidt på kulhydraterne er bestemt ikke en dårlig ting, og ja, man kan tabe sig ved det, men idet kulhydrater er kroppens brændstof, skal man altså virkelig vide, hvad man gør - man skal være meget påpasselig. Om en Atkins-diæt er decideret farlig er der delte meninger om; men hvis du spørger mig, så kan jeg ikke forestille mig, at det i det lange løb og på længere sigt kan være specielt sundt at undlade at indtage noget, som kroppen reelt har brug for.

Andre ekstreme vægttabskure og slankemetoder?

Det sundeste er, hvis du ændrer din livsstil fuldstændigt. Forestil dig, at du spiser meget sundere og meget mindre (dog ikke for lidt), og at du dyrker meget motion dagligt. I forhold til en usund livsstil, kunne dette også betegnes som værende en ekstrem ændring i dit liv … men ville også samtidig kunne betegnes som en sund og fornuftig ændring.

Med andre ord, så er en ekstrem slankekure ikke nødvendigvis farlig, hvis altså du overholder rammerne for, hvad der er fornuftigt.

Hurtigste vægttab overhovedet

Ser man bort fra de farlige tilgange, er kost og motion vejen frem. Jeg kan sagtens tillade mig at sige, at det er nemt - men det er det ikke. Der skal arbejdes hårdt. Men er du villig til at yde en indsats, er der guld at hente for enden af regnbuen.

Jeg har selv prøvet at gennemgå det, jeg kunne kalde et ekstremt hurtigt vægttab. Og jeg kender en anden, som er tæt på mig, der har gjort præcis det samme. Jeg har cuttet ned på den usunde mad, spist regelmæssigt, spist indtil jeg føler mæthedsfornemmelse, og så har jeg dyrket motion hver anden dag. Efter 3 måneder stod der altså næsten 20 kg mindre på vægten, siden jeg startede!

Diæt, kostplan og den sikre vej til vægtab, når du er på slankekur

Diæt og kostplan - det skal der være styr på, hvis du skal ned i vægt på en måde, hvorpå dit vægttab bliver så sundt som muligt. Men hvad består en sund diæt af, og hvordan skal en kostplan for en hel uge se ud, hvis vægttabet skal være optimalt, men stadig ikke for radikalt til at kroppen står af.

At gå på kur, hvor der bliver lagt særdeles meget fokus på selve diæten som den hovedsaglige del af kuren, bør indebære, at man inkluderer så meget variation som mulig i forhold til de madvarer, man vælger at spise under hele kurens forløb. Hvis man ikke varierer sin kost tilstrækkeligt - specielt hvis man er på en meget stram diæt - kan man risikere at blive fejlernæret.

Derfor er det særligt vigtigt, at du vælger dine madvarer med omhu; for skal du tabe dig udelukkende på baggrund af det, du indtager, er der nemlig en vigtigt faktor, du bør medregne, og det er hvor meget, du indtager.

Spiser du lidt hver dag i flere uger i træk, kan du regne med at tabe dig, men du kan ikke regne med, at det er særligt sundt, hvis du ikke varierer kosten.

Hvis ikke ovenstående pointe fremstår klart, så kommer den her uden omsvøb: Husk at variere din kost.

Tips til at sammensætte kostplan

Du får ikke et eksempel på en kostplan, men du får til gengæld nogle gode råd, der kan hjælpe dig i gang med sammensætte din egen kostplan, så din diæt bliver baseret på sund mad bestående af forskellige madvarer, der kan give dig den rette ernæring og et fornuftigt vægttab.

Hvis ikke du i forvejen handler økologisk, vil jeg råde dig til at gøre det. Økologisk mad indeholder mere næring og er fri for sprøjtemidler m.m. Du får ikke en lang smøre om, hvor godt økologisk mad er, men det skal lige nævnes.

Kød, fjerkræ og fisk - især fed fisk - er vigtigt. Er du vegetar, er du nok uenig, men sådan er det. Varier tilstrækkeligt i denne forbindelse.

Masser af grøntsager er godt. Det sagde din mor også til dig, da du var ung. Og hun havde ret! Grøntsagsblandinger til mikroovn er faktisk rigtig gode, idet de er nemme og hurtige at lave. Desuden forsvinder mange af de vigtige vitaminer ikke i mikroovnen som hvis du tilberede dem i en gryde.

Ris, pasta og brød er fint nok, men lad være med at overdrive. Det hvide brød kan du med fordel fravælge; vælg i stedet det mørke brød med kerner.

Frugt er også vigtigt, men igen skal du ikke overdrive. Selvom frugt indeholder frugtsukker og ikke den sukker, som du finder i slik, er det stadig ikke sundt med for meget af det gode. Husk igen at variere, så du ikke kun spiser bananer og appelsiner.

Der findes mange andre gode madvarer, du kan tilføje til din diæt, men artiklen skal også være fordøjelig :) Jeg håber i hvert fald, at du her har fundet lidt inspiration til at lave din egen kostplan.

God fornøjelse med det.

Motivation til vægttab - Motivationen til at tabe sig findes her

Metoder til vægttab findes der masser af, og når først man for alvor er kommet i gang, rasler kiloene af med lynets hast, hvis man følger en virkelig intensiv kur. Og når man ser med egne øjne, at fedtet ryger væk, så kommer motivationen frem fra sit skjul - med tifold. Men hvordan kommer man i det hele taget i gang? Hvordan aktiverer man en sådan motivation til vægttab, at man med sikkerhed vil komme i gang og ikke mindst blive ved, indtil målet er nået?

Når man har sat sig op på den metaforiske hest, som i denne sammenhæng er en slankekur, og mærker man forandringen på sin krop i form af mere fremhævede former og en lettere fornemmelse, får man visheden om, at man er i gang med at slanke sig og at man ikke længere behøver at søge efter motivation til vægttabet, man har ledt længe efter. Motivationen er der, og følelsen af, at man vil blive ved, bliver stærkere.

Men det første skridt skal tages, inden man er nået til dette åbenbaringspunkt. Og det hele starter med motivation.

Man kan blive motiveret på mange måder

Der findes folk, som har fået konstateret eller har været tæt på at få konstateret alvorlige sygdomme som følge af fedme. Du ved sikkert godt, hvilke sygdomme det drejer sig om - så lad os ikke komme nærmere ind på det. Er man selv en af dem, eller er man pårørende til en af dem, er man nærmest blind eller dum, hvis ikke man bliver bare en smule motiveret til at lave om på sin livsstil.

Det betyder ikke, at du selv skal komme så langt ud, bare for at opnå denne motivation, som på nærmest på magisk vis kan fordreje tankemønstret 180 grader henimod en sundere livsstil og et startskud på et stort vægttab, men tankens kraft er utroligt stærk, og den kan udnyttes til din fordel i denne sammenhæng.

Hvordan ser du ud om 1 år?

Hele ovenstående paragraf har muligvis forvirret dig, og det kan være du ikke kan se sammenhængen mellem ovenstående ord og det at finde motivation til vægttab. Så prøv at forestille dig følgende:

Forestil dig, hvordan du ser ud om 1 år og forestil dig, at du efter dette år endnu ikke har fået motivationen til at tabe dig. Hvordan ser du ud? Er maven endnu større? Er du gået 4 numre op i buksestørrelse? Ser dit hoved større ud og har en ekstra hage?

Forestil dig, hvordan du ser ud om 3 år så … Du har stadig efter disse 3 år ikke taget dig sammen til at gå på slankekur, og din krop er blevet endnu større.

Hvad med om 5 år? Du er hos lægen, og han konstaterer, at hvis ikke du gør noget nu - hvis ikke du påbegynder et vægttab - så får du sukkersyge. Tror du så, at motivationen er der nu? Er en alvorlig sygdom nok til at motivere dig?

Pointen er, at du behøver ikke komme langt ud for at finde denne indre kraft. Du skal blot forholde dig realistisk til, hvordan det kan blive i fremtiden. Brug fantasien.

Glem alt om, hvad der hindrer dig

Det nytter ikke at tænke på, hvad der forhindrer dig i at starte. Tag beslutningen nu, og lad være med at se tilbage. Gør det til din mission - dit lille projekt - at du nu skal til at tabe dig. Sæt et større mål - det endelige mål. Målet er måske at slanke dig 10 kg. For at gøre slankeprojektet mere fordøjeligt, kan du inddele det i delmål. Sig til dig selv, at du de næste 2 uger skal tabe dig 1 kg. Begynd med at spise sundere, mere varieret og spis kun til du er mæt. Løb en tur hver anden dag. Og vend tilbage til vægten om 2 uger. Hvis du har tabt dig 1 kg siden sidst, så har du gjort noget, du ikke troede var muligt. Du har fundet motivationen til vægttab. Du har fundet motivation til at tabe dig og blive ved med at tabe dig.

Næste skridt er endnu et kilo på 2 uger.

Super-slankekur - Bliv super-slank med disse slanketips

Måske er du overvægtig, decideret fed eller også synes du, at du på trods af at være af rimelig normal bygning, trænger til at smide et par kilo, så du bliver super-slank. Det kan sagtens lade sig gøre. Her vil jeg fremhæve nogle simple slanketips, der kan gøre dig super-slank på en super-sund måde.

Et godt sted at starte er med dine kostvaner. Ofte er årsagen til at man tager på, at man spiser for meget og spiser det forkerte. Her kan man nemt starte med at lave en kostomlægning, hvor man eks. bytter mindre sunde madvarer ud med sunde madvarer:

Byt om på usund og sund mad og bliv superslank

Byt om på følgende:

  • “Normal” mad kan byttes ud med økologisk mad, som indeholder meget mere næring.
  • Hvidt brød kan enten undlades eller byttes med groft og mørkt brød.
  • Alle meget usunde eller mindre usunde drikke kan byttes ud med vand, te eller kaffe.
  • Kød med meget fedtindhold kan byttes ud med kød med lavt fedtindhold.
  • Slik, chips og usunde sager kan erstattes med vand eller sunde snacks, såsom chilifrugter, syltede agurker, gulerødder, agurker el.lign.

Super-slankekur med færre kalorier

Hvis du følger erstatningslisten ovenover og samtidig gør alt for at indtage færre kalorier, er du godt på vej. Det bedste råd er, at du prøver at vænne dig til at spise mindre end du er vant til. Det betyder på ingen måde, at du skal sulte dig, men det betyder, at du kun skal spise indtil du føler dig nogenlunde mæt. Mæthedsfornemmelsen viser sig meget tidligere, hvis du spiser meget langsomt; og på den anden side, så viser mæthedsfornemmelsen sig for sent, hvis du propper dig hurtigt med mad. Med andre ord, så når kroppen ikke at fortælle dig, at du er mæt, fordi maven ikke kan følge (groft sagt). Derudover skal du huske at spise varieret og regelmæssigt. Det går ikke at spise det samme hele tiden, og varierer du ikke din kost, uanset hvor sund kost vi har med at gøre, så er det ikke godt for din helse. Husk at spise flere gange om dagen, ca. 5-6 gange, så kroppen hele tiden er i gang.

Bevæg dig lidt og tab dig lidt - Bevæg dig meget og tab dig meget

Selvom det er kosten, der er den vigtigste faktor i denne super-slankekur og mange andre slankekure, så er motion også et must, hvis du vil få mest muligt ud af slankekuren. Du bør dog være obs på ikke at overdrive med motionen, så du kommer til at overbelaste kroppen mere end nødvendigt. Grundlæggende kan du lave en plan for, hvor ofte du skal motionere, og så skal du bare holde dig til planen. I dette tilfælde kan løbetræning og især intervalløb være en mulig løsning, hvis du ikke kan bestemme dig for, hvilken type motion, du vil i gang med.

Har du input, gode råd eller andet, du vil ud med, kan du give dit besyv med nede i feltet til kommentarer herunder.

Fornuftig slankekur - Det fornuftige vægttab starter her

En fornuftig slankekur er en slankekur, hvor man som menneske er kommet frem til den konklusion, at der ikke er nogen hurtig og nem genvej til at opnå et vægttab - i hvert fald ikke uden konsekvenser eller “sjove” overraskelser. Du ved, at hvis du vil slanke dig på fornuftig vis, så er det hverken med slankepiller eller banankure; det er vha. en ændring i din livsstil.

Lad mig starte med at ønske dig tillykke for din beslutning om at vælge den fornuftige tilgang til vægttab. Du er forbi det punkt, hvor du tror, at der er en magisk genvej til et lynhurtigt vægttab. Måske er det fordi, du allerede har prøvet alt for at tabe, eller også er det fordi, du bare er et fornuftigt mennesker, der ikke så nemt falder for alt.

Uanset hvad, så er du på vej til at lære det vigtigste slanketip. Det satte gang i min egen slankekur nogle år tilbage - hvilket i øvrigt resulterede i et vægttab på over 20 kg - og det virker.

Det gyldne råd

Hemmeligheden bag en slankekur ligger i kost - og naturligvis sund kost. Motion og sågar styrketræning er også vigtigt, fordi motion i det hele taget er sundt samt du forbrænder fedt, og styrketræningen er god som supplement, fordi man i starten af en slankekur oftest også mister muskelmasse.

Nuvel. Slanketippet kommer her:

Spis indtil du er mæt

Og så er der måske nogen, der tænker: Jamen jeg kan spise rigtig meget og jeg kan godt lide at spise meget eller jeg kan sagtens spise en masse.

Jep - alle kan spise mere, end de har behov for, men rigtig mange spiser mere, fordi de ikke lytter til deres krop.

Hvordan lytter man til sin krop?

Du lytter altid til din krop, men du gør den fejl, at du spiser for hurtigt - for hurtigt til, at kroppen kan nå at fortælle dig, at den rent faktisk er mæt. Så når du lytter, har kroppen allerede fået for meget, og så er det for sent.

Du skal spise langsomt

Hvis du spiser i et langsomt tempo, kan kroppen følge med. Hvis du samtidig også drikker lidt vand ind imellem mundfuldene, fylder du også kroppen med lidt ekstra “fyld”, som er sundt og vigtigt. På den måde vil du langsomt lære at spise mindre og kroppen får en bedre chance for at sige stop i god tid.

Lyt til din krop. Jo oftere du lytter, jo bedre bliver du til at fornemme, at du er mæt. I starten er det en udfordring at virkelig fornemme mæthedsfornemmelse. Men med tiden bliver du bedre. Nogle gange vil du tage fejl i og med, at du tror du er ordentligt mæt, men efter en time er du mæt igen. I så fald skal du bare tilpasse dig - spise lidt mere.

Dét er starten på en fornuftig slankekur, der virker!

Opsummering

Spis sundt. Tag små mundfulde, spis meget langsomt, tyg maden så meget du kan, drik nogle slurke vand ind imellem. Derudover kan du supplere med styrketræning og daglig motion eller motion hver anden dag.

Så nemt er det.

Tabe sig hurtigt - Hvordan taber man sig hurtigt? Her er løsningen!

En hver, der har taget lidt ekstra kilo på, ville nok ønske sig at tabe sig hurtigt. Det ville da også være rart, hvis der var en hurtig og nem løsning, der på magisk vis kunne fjerne overflødig fedt, og faktisk kan det godt lade sig gøre, men det kræver dedikation og den rette tilgang. Her får du værktøjerne til at opnå en hurtig slankekur, uden at tage det hele hurtigt på igen kort tid efter.

For noget tid siden spurgte jeg en bekendt om, hvordan han havde opnået et hurtigt vægttab på over 20 kg på 3 måneder. Det var lidt underligt at spørgsmålet skulle komme fra mig, for jeg har selv prøvet at gennemgå et lignende vægttab. Men det har været nysgerrigheden, der drev mig til at stille spørgsmålet - og det har nok også været fordi, jeg gerne ville få bekræftet, at det sagtens kan lade sig gøre at gennemføre en slankekur med den rette slankemetode.

Svaret var mere eller mindre det, jeg havde forventet: Kost og motion.

Den rigtige kost suppleret med en masse motion giver fantastiske resultater. Men hvad med det hårde arbejde? Hvad ligger der i disse ord?

Det er hårdt at motionere, det er hårdt at tage sig sammen til at motionere meget, det er hårdt at ændre sine madvaner. Åh, det er så hårdt … eller er det?

Det er hårdt i starten, fordi du skal ændre på hele din livsstil. Men når du endelig er kommet i gang, vil motivationen stige samtidigt med de gode resultater. Når du begynder at se de første resultater, vil du opleve et stort boost. Og så runger startskuddet for alvor i ørerne. Blot ved at spise mindre (spise indtil jeg blev mæt), spise sundere og mere varieret, og ved at dyrke nogle få minutters motion hver anden dag, tabte jeg mig 9 kg den første måned. Og du kan tro, at det motiverede mig til at blive ved.

Det er ikke svært at tabe sig hurtigt, men det er en udfordring at komme i gang. Når du ser de første resultater, vil det blive nemmere og endda sjovt at slanke sig og føle sig sund igen.

Jeg håber, du har fået svaret på spørgsmålet: Hvordan taber jeg mig hurtigt?

Hvis ikke, så er du velkommen til at stille spørgsmål, hvis du vil have uddybet noget.

Slankemetoder - Metoder til at slanke sig bedst

Der findes mange metoder til at slanke sig - nogle slankemetoder virker, nogle virker delvist, andre virker slet ikke eller ikke efter hensigten. Skal du på slankekur, men er lidt i tvivl om, hvad der virker og hvad man bør holde sig fra, kan du her finde en oversigt over slankemetoder, som kan anbefales og frarådes.

Slankemetoder, som ikke anbefales

  • Slankepiller: Der findes ikke nogen slankepille, som kan få dig til at komme ned i vægt.
  • Slankepulver: Du har måske hørt om Nupo og andre slankepulver-produkter? Nupo er kosterstatning, og det er der bestemt ikke noget slankende i. Pulveret indeholder bare nogle af de ting, kroppen har brug for. Du kan opnå samme resultater ved at indtage ganske normal og sund mad - og så er det endda mere appetitligt.
  • Atkins-kuren: Handler bl.a. om at indtage færre eller ingen kulhydrater. Du kan sagtens skære lidt ned for kulhydraterne for at slanke dig, men at droppe dem helt? Det tror jeg bare ikke er sundt i længden.
  • Faste og sultekur: Om det virkelig udrenser kroppen, kan jeg med sikkerhed ikke svare på. Ernæringseksperter kommer også med forskellige svar. Men faktum er, at hvis du sulter for at tabe vægt, så kan det lade sig gøre, men det er næppe særlig sundt, og så kan du være ret sikker på, at du tager det hele på igen efter kort tid. Dette er ikke vejen til et sundt og varigt vægttab.

Anbefalede slankemetoder

Det er nemt. Der er to elementer:

  • Motion: Er ikke blot sundt, men også effektivt, hvis du vil tabe dig. Kombineret med sund, varieret kost, er du godt på vej.
  • Kost: Den rette kost er det absolut vigtigste for et vægttab. Sørg for at have kalorieunderskud, og du vil tabe dig. Ganske enkelt.

Mest effektive slankekur/vægttab overhovedet

Den mest effektive slankekur kan du få mere viden om her. Lær de små tips, som gør hele forskellen, så du kan komme ned i vægt én gang for alle. Er du klar til at gennemføre det mest effektive vægttab?

Der findes mange metoder til at smide en masse kilo effektivt, men følger man eks. en ekstrem slankekur, hvor vægttabet er for hurtigt, risikerer man desværre at tage det hele på igen efter kort tid.

Med andre ord, så er det altså effektivt på kort sigt. Men vi vil gerne have et varigt vægttab, ikke? For det nytter ikke at tage fedtet på igen efter en måned …

De gyldne slanketips

Et godt sted at starte, er InfoBlogs artikel om kostomlægning og vægttab. Her lærer du trin for trin, hvordan du omlægger din kost, så du kan tabe mest muligt. Det er nemlig kosten, der er den vigtigste faktor i forhold til vægttab og vægtforøgelse.

Når du har været igennem denne artikel, kan du læse videre om løbetræning for begyndere. I denne artikel får du helt konkret at vide, hvordan du kan komme rigtig fornuftigt fra start med løbetræning, hvis du gerne vil slanke dig.

Du ønskes rigtig god læsning og god fornøjelse med den mest effektive slankekur i verden. Og husk, at Rom ikke blev bygget på en dag.